Przejdź do treści Przejdź do prawej kolumny Przejdź do stopki

Załatwienie sprawy urzędowej – łatwiejsze niż myślisz!

Serdecznie zachęcamy do korzystania ze strony Otwiera odnośnik zewnętrzny w nowym oknie WWW.OBYWATEL.GOV.PL oraz infolinii 222 500 115.
Zarówno strona, jak i infolinia służą temu, żeby obywatele mogli uzyskać prostą i zrozumiałą informację, jak załatwić najpopularniejsze sprawy w urzędzie.

Na stronie Otwiera odnośnik zewnętrzny w nowym oknie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak Otwiera odnośnik zewnętrzny w nowym oknie wyrobić dowód , Otwiera odnośnik zewnętrzny w nowym oknie paszport, Otwiera odnośnik zewnętrzny w nowym oknie prawo jazdy  czy Otwiera odnośnik zewnętrzny w nowym oknie Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) . Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić.

Struktura strony nie odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język.

System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, dowiedzą się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna – 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).