Przejdź do treści Przejdź do prawej kolumny Przejdź do stopki

Gospodarka nieruchomościami i ochrona zabytków – Nieruchomości gminne

W zakresie gospodarki nieruchomościami:

  1. Tworzenie zasobu nieruchomości i ewidencjonowanie ich,
  2. Informowanie o możliwości korzystania z prawa pierwokupu nieruchomości przygotowywanie dokumentów o wykonaniu lub niewykonaniu pierwokupu,
  3. Przedstawianie propozycji obrotu nieruchomościami,
  4. Prowadzenie procedury zbycia, nabycia i zamiany nieruchomości oraz oddania ich w użytkowanie,
  5. Przygotowanie nieruchomości komunalnych do zbycia lub dzierżawy w drodze przetargowej:
    1. zlecanie ewentualnych koncepcji możliwości zagospodarowania konkretnych działek lub podziału na nowe działki;
    2. zlecanie koniecznych podziałów geodezyjnych;
    3. zlecanie wyceny nieruchomości;
    4. prowadzenie procedury przeznaczenia nieruchomości do zbycia lub dzierżawy i podawanie ich do publicznej wiadomości;
    5. formułowanie ogłoszeń Wójta o przetargach;
    6. przyjmowanie zgłoszeń uczestnictwa w przetargu ustnym i ofert w przetargu pisemnym;
    7. przygotowywanie protokołów z przeprowadzonych przetargów;
    8. obsługa komisji przeprowadzającej przetarg;
    9. obsługa zawierania umów notarialnych – transakcje zbycia i umów cywilnych – dzierżawy,
  6. Prowadzenie procedur zamiany nieruchomości i ich wykonanie, protokoły uzgodnień, dokumentacja, akty notarialne, protokoły przejęcia – przekazania nieruchomości zamiennych,
  7. Prowadzenie kontroli realizacji umów dzierżawy, przedłużanie, rozwiązywanie umów, aktualizacja stawki dzierżawy i wszelkie zmiany w umowach na wniosek stron,
  8. Obsługa prac komisji przeprowadzającej negocjacje i rokowania,
  9. Kontrola realizacji warunków oddania w użytkowanie wieczyste w zakresie właściwego wykorzystania gruntu,
  10. Przygotowywanie projektów umów użyczenia, użytkowania nieruchomości gminnych dla różnych celów,
  11. Przygotowywanie projektów decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu nieruchomości komunalnych na wniosek zainteresowanych i protokolarne przejmowanie zbędnych nieruchomości lub ich części,
  12. Naliczanie opłat rocznych użytkownika wieczystego i uwzględnianie zaakceptowanych wniosków o ulgę w opłatach, rozłożenie na raty, o przesunięciu terminu płatności lub o umorzeniu,
  13. Aktualizacja wysokości opłat rocznych w zależności od wartości gruntów i sposobu wykorzystania,
  14. Przeprowadzanie procedur wykupu prawa użytkowania wieczystego i ewentualnych zmian zawartych umów użytkowania wieczystego,
  15. Statystyka związana z obrotem nieruchomości – prowadzenie informacji o stanie mienia komunalnego,
  16. Kontrola i regulowanie władania mieniem komunalnym,
  17. Kontrola zgodności wykorzystania gruntów gminnych z przeznaczeniem w planach zagospodarowania przestrzennego,
  18. Współpraca z referatem finansowym w realizacji zadań określonych odrębnymi przepisami wewnętrznymi z zakresu ewidencji środków trwałych w odniesieniu do obrotu nieruchomościami,
  19. Wydawanie decyzji w sprawach przekształcenia użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
  20. Naliczanie opłat adiacenckich z tytułu podziału nieruchomości,
  21. Przygotowywanie umów dzierżaw gruntów na cele rolne,
  22. Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości,
  23. Rozgraniczanie nieruchomościami,
  24. Procedura scalania gruntów,
  25. Prowadzenie operatu nazewnictwa obiektów i numeracji nieruchomości oraz jego aktualizacja,
  26. Przygotowanie dokumentacji geodezyjnej obiektu przed nadaniem mu nazwy,
  27. Wydawanie zaświadczeń o nadaniu nowych numerów porządkowych,
  28. Inwentaryzacja mienia komunalnego,
  29. Kontrola i regulowanie stanu prawnego mienia komunalnego poprzez współpracę z Wydziałem Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego.

KARTA INFORMACYJNA

Urząd Gminy Smętowo Graniczne, ul. Dworcowa 10

NAZWA PROCEDURY ZAŁATWIANIA SPRAWY:

Nazewnictwo ulic

Symbol: RIiGP.6625

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 29 sierpnia 2003 roku o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 166, poz. 1612)

I. WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Wniosek zainteresowanych o nadanie nazwy nowej ulicy.
  2. Załączniki:
    • mapa do celów informacyjnych,
    • szkic z lokalizacją nowej ulicy lub plan zagospodarowania przestrzennego.
II. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

W zależności od terminu podjęcia uchwały przez Radę Gminy Smętowo Graniczne.

III. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Urząd Gminy Smętowo Graniczne, Referat Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej, pok. Nr 2, tel. 58 56 00 279

IV. TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie dotyczy

V. UWAGI:

Nową nazwę ulicy nadaje Rada Gminy Smętowo Graniczne w drodze uchwały.